RESIPI KEK PEANUT BUTTER

Semangat untuk belajar buat kek memang berkobar2. Kegemaran aku yang suke collect resipi pun cukup di ketahui teman sepejabat.. Diorang siap kata aku dah boleh buat buku resipi (tapi ciplak orang nyer resipi la)... hahahah... Memang lawak diorang ni..

Teringin nak buat tu memang ada.. cumanya bila dah balik keje tu rasa culas nak pegang spatula/mixer.. nak kuarkan bahan2 tu lagi lah... ermmm..... 

Tadi petang balik keje terus singgah Pasaraya Aneka.. perut dah lapar sangat2... teringin nak masak spagetti melayu.. hhihihihi.. (kalau mat saleh boleh paham BM, dah lama diorang sekeh aku coz memporak perandakan resipi diorang)... spageti tu memang la menjadi.. cik abang kata: ok la.. for beginner.. katanya lah.... (perli la tu)

Sebenonya kat malam ni aku bukan nak citer pasal hasil spageti aku tu, tapi aku janji akan upload gambo tu kemudian.. tapi malam ni aku nak share resipi yang aku dapat dari website allrecipe.. tapi ada satu blogger orang puteh ni yg simple tapi banyak citer pasal cuppies (http://zuccherodolce.blogspot.com).. tengok pic2 dia buat terliur jer.. tengok respi dier cam sedap jer cumanyer aku belum try lagi.. jangan risau.. satu hari nanti akan ku cuba sampai menjadi... agak2 dah pakar, boleh bukak kedai... hahahahah... kedai maya lah... huhuhuhu........

Jom tengok resipi ni k.. pada bakers2 yang dah cuba jangan lupa share ngan kiter k... Tqtqtqtq....

Kek Peanut Butter
Bahan2

  • 1/2 cup creamy peanut butter
  • 1/2 cup butter, softened
  • 4 eggs
  • 1 (18.25 ounce) package butter cake mix
  • 2/3 cup water
  •  
  • 1 cup peanut butter
  • 1/2 cup butter, softened
  • 4 cups confectioners' sugar
  • 1/3 cup heavy cream

Cara-caranya

  1. Preheat oven to 325 degrees F (165 degrees C). Grease and flour two 9 inch round cake pans.
  2. Combine 1/2 cup peanut butter and 1/2 cup butter or margarine. Cream until light and fluffy. Add eggs one at time, mixing well after each one. Add cake mix alternately with the water. Stir until just combined. Pour batter into prepared pans.
  3. Bake at 325 degrees F (165 degrees C) for 25 minutes or until cake tests done. Allow cakes to cool in pan for 10 minutes and then turn out onto a cooling rack to cool completely. Assemble and frost with Peanut Butter Frosting once cool.
  4. To Make Peanut Butter Frosting: Combine 1 cup peanut butter, and 1/2 cup butter or margarine cream together until light and fluffy. Add the confectioner's sugar. Mix in enough cream to make the frosting of a spreading consistency. Apply to cool cake.

Comments