RAMADHAN VS AIDILFITRI

Pejam celik pejam celik... tinggal 2 bulan je lagi nak sambut Ramadhan kan.. Bagi ibu-ibu dah mula sibuk cari bahan tuk melaram di hari raya.. baju mesti kena cantik.. Tuk anak2 mesti sedondon ngan ibu ayah...

Ramadhan...
Bila nak dekat ramadhan ni teringat kenangan masa kecik2 dulu.. Start 1 ramadhan kami adik beradik dah pakat berlumba posa. Abah akan bagi sehari 50 sen sehari kalau posa penuh.. Masa tu kalau 50 sen dah kira banyak.. I ni pun sebenaonya ada terkucil gak.. Posa tak penuh pun.. kalau masuk bilik air, tangan sorok belakang (dalam baju ada roti da..) Tengok kiri-kanan-keliling-luar tingkap bilik air kotkot ada orang nampak... hahahah..ada sekali tu terkantoi ngan abang aku.. apa lagi.. aku buat2 tak tau.. eksyen macam takda apa berlaku..

Bila nak buka posa apalagi.. dia lah yang paling kecoh kata aku tak posa... hahahahha..... dengan sekeras2 nya aku nafi...  ermmm.. kengangan........

Aidilfitri..
Aku rasa dlm byk2 perayaan, aidilfitri ni yg byk kuar duit... kos beli baju ry, kuih ry, langsir ry, perbot ry... huhu.. semua serba ry... kalau rumah tu boleh di tukar2 agaknya dah lama orang selalu salin rumah..

Sebenarnya banyak juga kenangan aku masa raya dolu2... aku rasa next time la aku citer..time ni sibuk skit ngan anak2.. jam sekarang ni pun dah dekat 10.35 mlm.. anak2 pun dah time tido ni.. tunggu version kedua k.. da da..

Comments