RED VELVET YANG TAK RED

Akhirnya... berjaya juga aku melaksanakan impian untuk mencuba resipi kek ni.. Perasaan nak mencuba begitu membuak2 hingga tak tertahan... Sehinggalah tibanya hari semalam (13 May 2011), ondaway balik dari kerja terus aku menyinggah ke pasaraya tuk beli bahan kek... Tapi sebelum tu aku dah list kan dulu apa bahan2 yang kene beli..

Projek belum mula lagi...
Lepas maghrib, cik abang masak nasi goreng paprik special... Sementara cik abang masak, aku bertugas menjaga anak2 (Personal Taste- sambil layan drama korea) hahahahah...

Jam 9.00 malam
Project session akan bermula.. aku dengan ghairah menyediakan bahan2 tuk buat si baldu merah ni.. memang excited giler... satu persatu bahan aku masukkan dalam mixer (baru beli awal tahun ari tu).... bila tang masukkan pewarna merah tu... fuhhhh... rasa semangat betul... tapi yang dukacitanya bila dah combined dengan serbuk coco, warna merah tu sikit demi sikit jadi kelam.. sedih betul coz warna merah tak menjadi seperti yang diharapkan...rupa-rupa resipi yang aku dapat dari blogger tu adalah resipi yang salah.. (compare resipi dari joy of baking & office mate ngan resipi dari blogger ni memang sah sangat berbeza)

Jam 11.00 malam
Kek dah selesai masak dalam oven.. risau gak takut kek bantat... tapi alhamdulillah kek kembang dengan baik & tak bantat pun cuma keras skit agaknya ada yang kurang kot... Geng.. layan gambo ni dulu erk..


Taraaaaa...............


adunan yang belum bakar... 
Amatur.. Deco ku...
Wahh.. RV ku berkilau.......

Comments