MIXER OH MIXER

Aku tengah giler nak berbaking.. Wahh..tengok mixer2 yang artisan ni buatkan rambang betul hati aku ni..kat pasaran pun banyak betul model yang di offer.. mana satu nak beli pun aku tak tau.. Nak beli yang kitchenaid yang fancy tu, huhuhu.. pk banyak kali.. harga mahal tu..(bukan tak mampu, tapi kena jimat oooo) kalau beli kat amazon.com pun harganya tetap RM1k keatas.. tu tak masuk shipping lagik..

Actually aku dah ada 2 hand mixer kat rumah ni.. dua2 tu masih elok dan cantik lagi.. satu brand panasonic yang aku beli sejak tahun 2008 lagik.. yang ni banyak berjasa gak la.. satu lagi brand elba & aku pun baru jer beli awal tahun lepas.. yang  elba ni tak banyak berjasa sangat.. aku baru pakai sekali.. lepas pakai terus simpan dalam kotak & simpan dalam stor jer.. cian dier.. 

Aku sebenarnya memilih gak. aku kalau boleh nak yang besar skit.. service after sale pun kena bagus gak.. maksud aku spare part senang dapat lah.. Kualiti dah tentu paling penting, menjimatkan masa & jimat elektrik..

Cornell.. Range harganya retail RM799.. Kat Airasiastore tengah promosi  jadi RM699 jer.. ermmmm..

KMix ni brand Kenwood.. Harganya kira mahal gak.. lebih kurang  RM2500 keatas..

Warna Kitchenaid standmixer yang menjadi kegilaan aku.. huhuhu.. sama macam KMix.. kena pk panjang samada nak beli atau tak.. huhuhu... Harga RM2250...

Yang ni harganya lebih kurang macam Cornell tu. RM799.. Tapi kat satu kedai tu ada buat promosi  tinggal RM630 + RM30 (shipping Skynet)..


Ikutkan hati ... kena pk banyak kali nih.. jiwa masih gundah gulana tuk pilih yang terbaik.. erm.. tolong..........

Comments

  1. Akak beli kat mana mixer ni?

    boleh bagitau saya.. susah nak cari stand mixer kat kedai elektrik, jenuh dah mencari...

    narul_9514@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak lastly beli yang the bakers tu.. beli online - mukabuku (FB).. showroom dia kat kedah... akak dapat rega RM660.. so far ok... belum ada masalah lagi lah...

      Delete
  2. Assalammualaikum

    Tumpang iklan boleh? Kalau siapa2 nak beli Kitchen Aid Mixer ni, boleh la contact saya di 012-2990666 atau email azmiman@gmail.com. Dec 2012 ni punya offer, dapat FREE Kitchen Aid 3-Quart Bowl dan KitchenAid Mixer Cookbook dgn setiap pembelian. Nak bayar ansuran pun boleh...4 kali bayar tanpa interest. Cuma saya ada warna Raspberry dgn Cavier aje...tak pe, yg penting it's Kitchen Aid ;-)

    ReplyDelete

Post a Comment