TANGAN GATAL TANDA KUAR DUIT... :P

Akhirnya.. hajat yang dah lama terpendam dalam hati tertunai jugak... walaupun amik masa yang lama.... sebenarnya aku dah lama mengidam nak beli camera dslr ni.. tapi hajat hanya tercapai semalam.. sedih kan.. tiap hari ada masa terluang aku akn servey model & brand yang bagus.. antara yang jadi aimed aku adalah nikon / canon.. boleh dikatakan semua yang aku kenal akan aku tanya pendapat diorang.. tapi selalunya yang jadi mangsa adalah geng ofis yang kami panggil bang bad.. heheheh.. dia ni memang power pasal gejet.. kalau citer pasal handphone ker.. computer ker.. aper jelah pasal gajet, tanya lah dia.. insyaallah dia boleh tolong explain dari segi advantage & disadvantages nyer...

servey harga, servey model.. akhirnya aku decided beli canon d5100.. tu pun lepas di pujuk uncle tokey kedai.. 

kalau korang nak tau, punyalah aku teruja bila dapat camera nih... sampai jer kat rumah terus aku belek2 setiap inci camera ni.. sebenarnya aku bukanlah pakar dalam bidang photography ni.. baru jer nak belajar.... tapi sebab minat punya pasal & tapak tangan kiri pulak dah gatal2 tu yang beli gak.. (orang kata kalau tapak tangan kiri gatal, maknanya duit nak kuar.. betul ker?...) hehehe... sajer jer nak perabis duit.. hehehe.. so lepas ni takyah la aku amik gambar guna handphone cap itik aku dah.. boleh melaram skit ngan camera ni.. 

Jom layan camera ni... heheheh.. 

Mode dial, live view switch image(s)
Vari-angle monitor movement diagram

Comments