HOMESICK TETIBA HARI NI - NASI AMBENG


Tengok kawan2 kat muka buku selalu dok update pasal durian crepe nih.. buat aku terfikir.. sedap ker?? Enak ker?? Mana nak dapat durian fresh nih… Ermm… macam yummy… macam2 gak yang aku fikir pasal pankek durian nih.. (bahasa aku ler). Selalunya aku makan durian fresh2.. . tak pun masak bubur durian cicah plak roti atau lempeng masa musim hujan atau minum petang. Time tu memang menyelerakan.. aku tolong jer.. tolong tengok.. hahahah.. (teringat plak mak kat shah alam nun).


Paling aku tak pernah lupa makan “nasi ambeng” ramai2 dalam talam. Selalunya kalau nak merasa nasi ambeng ni kenalah tunggu time orang buat kenduri arwah aka tahlil. Bila ada kenduri tu, of course abah yang akan pegi, lepas tu kitorang adik beradik tunggu kat rumah sampai abah balik. Makanya kami akan berebut.. hahahha.. biasalah budak2… tapi tu hanya tinggal kenangan jer.. Tapi semenjak berfamily sendiri n duk jauh kat Kedah, dah lama sangat aku tak merasa keseronokan makan beramai2 dengan adik beradik & anak buah yang lasak2 belaka. Lebih2 lagi time raye……

Comments