JOM BUAT CONGOBAR

Saya amat gemar kek coklat moist. Boleh dikatakan hari2 saya buat kek coklat moist nih.. kadang2 tu bz dengan order dari kawan2, tp dalam banyak situasi, saya akan buat kek tu utk famili. especially anak2.. diorang ni kadang2 bersungguh minta ibu diorang yang malas ni buat kek feveret..
Tapi hari ni saya tak beradang nak kongsi resipi kek coklat, tapi saya nak kongsi resipi congo bar. Resipi saya dapat dari teman FB saya, Kak Imah Pastri yang beliau share di Fb beliau.. Apa yang saya di fahamkan, resipi ni diperolehi dari kelas yang sememangnya berbayar. Tp dengan murah hati, teman ni sudi kongsikan resipi tersebut. 
Jom kita try buat congobar
Resipi Congobar (kls berbayar..resipi dr chef)
315gm tpg superfine
1tsp garam
2tsp baking power
150g butter
220g gula perang
3bj telor
1tsp esen vanila
300gm dark chop.chip
120gm walnut/pecan/almond/mix fruit
Cara-cara

Putar butter dan gula perang hingga kembang. 
Masukkan pula telur & esen, putar lagi hingga sebati. 
Masukka semua bahan kering & dark choc chip. gaul sebati
Last sekali, bakar 160C 40-45min..api ats&bwh

Comments

  1. Bagaimana mendapatkan potongan yg cantik pd congo bar tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak dapatkan potongan yang cantik, cik boleh guna cutter yang selalu orang guna untuk buat biskut shortbread.

      Boleh dapatkan dari kedai bahan & peralatan bakeri. macam2 saiz ada jual

      Delete

Post a Comment